Nyttig information når I flytter ind eller ud
ny beboer
Som ny beboer vil bestyrelsen gerne byde velkommen til et miljø, som vi alle værner om, så alt står pænt og indbydende – for os selv og for de gæster, der måtte komme på besøg.
Vi henstiller venligst til vores Husorden
Er du ejer af boligen og fremlejer din lejlighed, så stoler vi på, at du videregiver denne information til dine lejere- i god tid inden indflytningen.
Dette gælder også for fremtidige informationer, retningslinjer mv. der måtte komme fra Ejerforeningens Bestyrelsen via email eller opslag i opgange og elevatorer.
Vi henstiller venligst til vores Husorden
Er du ejer af boligen og fremlejer din lejlighed, så stoler vi på, at du videregiver denne information til dine lejere- i god tid inden indflytningen.
Dette gælder også for fremtidige informationer, retningslinjer mv. der måtte komme fra Ejerforeningens Bestyrelsen via email eller opslag i opgange og elevatorer.
flyttebiler
Hvis I har behov for at få jeres flyttebil ind på arealet bag stenene med kæden for enden af Edvard Thomsens Vej, skal I kontakte viceværten for aftale om åbning og vejledning.
Adgang ved de to pullerter (2 stk.) Edvard Thomsens Vej 13-23 kan ligeledes ske ved at kontakte vores vicevært.
Det indskærpes at hvis der forvoldes skade ved brug af områderne vil der blive pålagt erstatningsansvar.
- Der må kun køres på asfalten.
- Der må ikke køres på fliserne da fliserne ikke er 'kørefliser'.
- Der er erstatningsansvar hvis fliserne knækker.
- Ved brug af større køretøjer skal der udlægges køreplader.
Kontakt viceværten senest 7 hverdage inden der ønskes adgang til ovennævnte. Derefter vil du modtage en mail fra viceværten, som du skal kvittere for. I mailen kvitterer du for at have læst og accepteret ovennævnte omkring erstatningsansvar.
Adgang ved de to pullerter (2 stk.) Edvard Thomsens Vej 13-23 kan ligeledes ske ved at kontakte vores vicevært.
Det indskærpes at hvis der forvoldes skade ved brug af områderne vil der blive pålagt erstatningsansvar.
- Der må kun køres på asfalten.
- Der må ikke køres på fliserne da fliserne ikke er 'kørefliser'.
- Der er erstatningsansvar hvis fliserne knækker.
- Ved brug af større køretøjer skal der udlægges køreplader.
Kontakt viceværten senest 7 hverdage inden der ønskes adgang til ovennævnte. Derefter vil du modtage en mail fra viceværten, som du skal kvittere for. I mailen kvitterer du for at have læst og accepteret ovennævnte omkring erstatningsansvar.
aflæsning af vand og varmeforbrug ved salg
Regnskabsperioden er for begge forbrugsregnskabers vedkommende 01.01 – 31.12. Ved ejerskifte bør individuelle forbrugsmålere aflæses, dette er sælger ansvar.
CASI Technology kontaktes på tlf. 35 36 35 35 eller via email til [email protected], hvor der kan aftales aflæsning ved oplysning om følgende anlægs nr. 1101.12462
En mulighed er også "selvaflæsning" med dit login til Casi.
CASI Technology beregner sig et flyttegebyr i fordelingsregnskabet. Gebyret pålægges sælgers slutafregning.
Regulering i.h.t. det udarbejdede forbrugsregnskab vedrørende sælgers ejerperiode vil ske på opkrævningen til ny ejer. Eventuel refusion parterne imellem er administrator og ejerforeningen uvedkommende.
Såfremt ejerskiftet sker i en opkrævningsperiode vil sælger blive opkrævet a conto opkrævning til vand og varme for hele perioden.
CASI Technology kontaktes på tlf. 35 36 35 35 eller via email til [email protected], hvor der kan aftales aflæsning ved oplysning om følgende anlægs nr. 1101.12462
En mulighed er også "selvaflæsning" med dit login til Casi.
CASI Technology beregner sig et flyttegebyr i fordelingsregnskabet. Gebyret pålægges sælgers slutafregning.
Regulering i.h.t. det udarbejdede forbrugsregnskab vedrørende sælgers ejerperiode vil ske på opkrævningen til ny ejer. Eventuel refusion parterne imellem er administrator og ejerforeningen uvedkommende.
Såfremt ejerskiftet sker i en opkrævningsperiode vil sælger blive opkrævet a conto opkrævning til vand og varme for hele perioden.
Aflæsning af el forbrug ved salg
Selvaflæsning af El måleren i teknikrummet i stuen eller kælder i tilhørende opgang, eller kontakt dit forsyningsselskab / der hvor du betaler din Elregning.
storskrald
Hvis du har storskrald, som du skal af med i forbindelse med flytningen, henstilles der til, at du selv bortskaffer det på en genbrugsstation. Er der tale om et enkelt skab eller lignende, er der mulighed for at stille det i skraldeskuret, hvis der er plads bagerst til venstre. Du skal dog sikre dig, at der er plads nok efterfølgende til, at renovationsfirmaet uden problemer kan trække diverse containere uhindret ud af skuret.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så må du selv sørge for at bortskaffe dit storskrald. Hvis du alligevel stiller dit storskrald i skraldeskuret, vil det blive bortskaffet, og du vil blive opkrævet det beløb, som det har kostet Ejerforeningen at få det fjernet.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så må du selv sørge for at bortskaffe dit storskrald. Hvis du alligevel stiller dit storskrald i skraldeskuret, vil det blive bortskaffet, og du vil blive opkrævet det beløb, som det har kostet Ejerforeningen at få det fjernet.
flyttekit
Med et gratis flyttekit fra Københavns Kommune kan du få hjælp til at skabe overblik både før, under og efter din kommende flytning.
nærmeste genbrugsstation
På Københavns Kommunes genbrugsstationer kan du give og tage gratis ting til genbrug, og sortere dit affald til genanvendelse. Ved at genbruge kan vi sammen forebygge affald, mens det kommer andre til gavn.
As a resident in Copenhagen you are required to sort your household waste.
Sydhavn Genbrugscenter, Bådehavnsgade 50
Google Maps
As a resident in Copenhagen you are required to sort your household waste.
Sydhavn Genbrugscenter, Bådehavnsgade 50
Google Maps
Denne side er opdateret 23. september 2024